Jakie są zasady ujmowania przychodów ze sprzedaży majątku spółdzielni
Pytanie:
Spółdzielnia mieszkaniowa jest podatnikiem VAT. W swoich zasobach posiada lokale mieszkalne, które zostały nieodpłatnie przekazane przez Agencję Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółdzielnia sprzedała jedno z tych mieszkań w drodze przetargu. Jak prawidłowo powinno przebiegać księgowanie tej sprzedaży i czy sprzedaż ta powinna być ujęta w deklaracji VAT i podlegać CIT? Według dokumentów księgowych sprzedaż była księgowana w momencie wpłaty, np. wpłata gotówką 101/802 (kasa/fundusz zasobowy). Czy nie powinno być tak, że sprzedaż powinna być zaksięgowana na konto 760 – pozostałe przychody operacyjne, a koszty poniesione zw. ze sprzedażą, np. koszty wyceny na konto 761 – pozostałe koszty operacyjne i dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego i podjęciu uchwały o podziale zysku przez Walne Zgromadzenie Członków powinno zostać dokonane odpowiednie księgowanie?
Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:
- Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, raporty, zestawienia
- Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej