Jak gmina powinna rozliczać dotacje na usuwanie folii rolniczych
Pytanie:
Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Przystąpiła do przedsięwzięcia Usuwanie folii rolniczych. Na daną inwestycje gmina otrzyma dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Jak należy dokonać rozliczenia danej dotacji? Czy biorąc pod uwagę stanowiska reprezentowane przez organy podatkowe oraz sądy administracyjne, gmina powinna zapłacić zawarty w kwocie dotacji podatek VAT do US i czy może dokonać odliczenia podatku naliczonego w kwocie 100% VAT z wystawionej faktury? Jakim dokumentem rozliczyć się z urzędem skarbowym oraz kiedy zaistnieje obowiązek podatkowy? Załóżmy, że faktura opiewa na kwotę brutto 50.000 zł.
Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:
- Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, raporty, zestawienia
- Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej