Jak gmina powinna rozliczać dotacje na usuwanie folii rolniczych

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 3 lipca 2022
  Jak gmina powinna rozliczać dotacje na usuwanie folii rolniczych
Pytanie: Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Przystąpiła do przedsięwzięcia Usuwanie folii rolniczych. Na daną inwestycje gmina otrzyma dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Jak należy dokonać rozliczenia danej dotacji? Czy biorąc pod uwagę stanowiska reprezentowane przez organy podatkowe oraz sądy administracyjne, gmina powinna zapłacić zawarty w kwocie dotacji podatek VAT do US i czy może dokonać odliczenia podatku naliczonego w kwocie 100% VAT z wystawionej faktury? Jakim dokumentem rozliczyć się z urzędem skarbowym oraz kiedy zaistnieje obowiązek podatkowy? Załóżmy, że faktura opiewa na kwotę brutto 50.000 zł.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.

To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:

  • Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, raporty, zestawienia
  • Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.

Doradca VAT, Nr 220

Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej