Sprawdź, jak zakład budżetowy powinien prawidłowo rozliczyć dotację
Pytanie:
Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym. Zgodnie z umową zawartą z gminą przyznano nam dotację celową na sfinansowanie inwestycji w wysokości 80.000 zł. Dotację otrzymamy po okazaniu częściowych faktur VAT. Po otrzymaniu pierwszej faktury w wysokości 1.8450 zł brutto otrzymaliśmy na nasze konto 15.000 zł dotacji. VAT ujmujemy w rozliczeniu w swojej jednostce. Następnie opłaciliśmy kontrahentowi fakturę w kwocie brutto. W jaki sposób zaksięgować te wszystkie operacje i w którym paragrafie ująć? Czy zapłaconą kwotę netto ujmujemy na konto 800, a różnicę w wysokości VAT na 740?
Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:
- Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, raporty, zestawienia
- Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej