Sprawdź, jak zakład budżetowy powinien prawidłowo rozliczyć dotację

Barbara Jarosz

Autor: Barbara Jarosz

Dodano: 25 czerwca 2019
pułapka na myszy z banknotem jako przynentą
Pytanie: Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym. Zgodnie z umową zawartą z gminą przyznano nam dotację celową na sfinansowanie inwestycji w wysokości 80.000 zł. Dotację otrzymamy po okazaniu częściowych faktur VAT. Po otrzymaniu pierwszej faktury w wysokości 1.8450 zł brutto otrzymaliśmy na nasze konto 15.000 zł dotacji. VAT ujmujemy w rozliczeniu w swojej jednostce. Następnie opłaciliśmy kontrahentowi fakturę w kwocie brutto. W jaki sposób zaksięgować te wszystkie operacje i w którym paragrafie ująć? Czy zapłaconą kwotę netto ujmujemy na konto 800, a różnicę w wysokości VAT na 740?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Testuj Portal VAT i magazyn Doradca VAT przez 14 dni BEZPŁATNIE.

To kompleksowy serwis ekspercki dla księgowych i doradców podatkowych, który oferuje:

  • Portal VAT - zmiany, komentarze, interpretacje, orzecznictwo, porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, raporty, zestawienia
  • Wzory dokumentów, kalkulatory, wskaźniki
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Barbara Jarosz

Autor: Barbara Jarosz

główna księgowa jednostki budżetowej, posiada certyfikat MF, wieloletni praktyk

Doradca VAT, Nr 220

Doradca VAT, Nr 220
Dostępny w wersji elektronicznej