Możliwość wyłączenia zasilania kasy on-line w okresie jej bezczynności
Jak uznał Dyrektor KIS, kasa on-line powinna zapewniać połączenie i przesyłanie danych między kasą rejestrującą, a CRK w czasie prowadzenia sprzedaży wymagającej zaewidencjonowania na kasie, przez co należy rozumieć także gotowość podatnika do dokonywania takiej sprzedaży. Zatem jeżeli podatnik ma otwarty „punkt handlowy”, w którym dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, to kasa, za pośrednictwem której dokonuje ewidencjonowania tej sprzedaży, powinna być w tym czasie połączona z Internetem.
Jednak kasa on-line nie musi być włączona w czasie, gdy nie jest możliwe dokonywanie sprzedaży – kasa ta powinna być połączona z Internetem w czasie, gdy podatnik jest w gotowości do sprzedaży, czyli niejako „w godzinach otwarcia punktu sprzedaży” i możliwości wystąpienia potencjalnej sprzedaży.
Z wątpliwościami tymi zwrócił się bowiem podatnik, który na kasie będzie wystawiał średnio 2 paragony w miesiącu i zawsze będzie wiedział przynajmniej dzień wcześniej, że nastąpi jakaś sprzedaż (czasem zdarzy się nawet, że nie będzie żadnej sprzedaży w danym miesiącu, co miało już wcześniej miejsce).
Zdaniem podatnika, kasa powinna być włączona i mieć dostęp do Internetu w dniu sprzedaży oraz kiedy są na niej wykonywane niezbędne operacje jak np. raport dobowy lub miesięczny, tak aby mogła przesłać dane do CRK. Nie ma potrzeby, aby kasa podczas nieobecności stale zużywała energię elektryczną i była narażona na uszkodzenie w wyniku np. przepięcia. Organ interpretacyjny uznał to stanowisko za prawidłowe.
Interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 6 kwietnia 2021 r., 0112-KDIL3.4012.22.2021.1.MS